Kinderopvang: Financiering en Vergoedingen voor Ouders
september 7, 2025
De Koningin Astrid Scholen (KTA) Brugge biedt een brede keuze aan in opleidingen en richtingen, met als doel elke leerling te ondersteunen bij het ontwikkelen van zijn of haar talent. De school beschikt over vijf krachtige pijlers, waaronder de opleidingen in sport, kunst, bedrijfsvoering, engineering en menselijke wetenschappen. In deze omgeving is de rol van de opvoeder van cruciaal belang. Deze artikelen geven een overzicht van de functie van opvoeder bij KTA Brugge, de verschillende onderwijsonderdelen waarin ze actief zijn, en de benadering van het leerproces bij deze school.
De opvoeder speelt een centrale rol in het leerproces van de leerlingen. In de bronnen is te zien dat er verschillende opvoeders zijn die gespecialiseerd zijn in verschillende richtingen. Zo zijn er opvoeders die betrokken zijn bij de opleidingen in Digital Arts, Grafi- en crossmedia, Digital Design, Print & Sign, Printmedia, of in de Business-pijler, waarin economie en organisatie centraal staan. Ook zijn er opvoeders die verantwoordelijk zijn voor de sportrichtingen, zoals Sportwetenschappen, Lichamelijke opvoeding en sport, en Beweging en sport. Daarnaast zijn er opvoeders die zich richten op de technische opleidingen, zoals Auto, Bouw, Hout, Schilderen en Carrosserie, of in de STEM-richtingen, zoals Engineering, Elektrotechnieken en Internet of Things.
De opvoeders bij KTA Brugge zijn niet alleen verantwoordelijk voor het geven van les, maar ook voor het begeleiden van leerlingen bij hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. Ze werken nauw samen met de leerlingbegeleiders, de directie en de ouders om een goed leertraject te waarborgen. In de bronnen is te zien dat de opvoeders actief zijn in verschillende leerjaren en niveaus, waardoor ze een breed spectrum aan leerlingen kunnen begeleiden.
KTA Brugge biedt een brede keuze aan in opleidingen, waarbij iedere leerling een passende richting kan kiezen. De vijf pijlers van de school zijn:
De opvoeders bij KTA Brugge zijn gespecialiseerd in deze verschillende richtingen. Zo zijn er opvoeders die gespecialiseerd zijn in de Business-pijler, zoals Nova Vandewalle, die verantwoordelijk is voor de Business economics, Business IT en Business support. Ook zijn er opvoeders die actief zijn in de Sports-pijler, zoals Isabelle Jonckheere, die verantwoordelijk is voor de 2de graad Sportwetenschappen, 2de graad Lichamelijke opvoeding en sport, en 2de graad Beweging en Sport.
Een belangrijk onderdeel van het leerproces bij KTA Brugge is het geven van feedback. In de bronnen is te zien dat de school de feedback als motor van het leerproces beschouwt. Feedback wordt gegeven in de vorm van feedup en feedforward, zodat leerlingen zo ver mogelijk worden gebracht en samen de leerdoelen worden behaald. De opvoeders spelen hierbij een cruciale rol, want ze zorgen ervoor dat leerlingen continu worden begeleid en gestimuleerd om hun leerdoelen te bereiken.
Daarnaast wordt er gewerkt aan het integreren van IT&Innovatie in het leerproces. De school ziet het als belangrijk dat leerlingen klaar zijn voor de digitale wereld van vandaag en morgen. De opvoeders zorgen ervoor dat leerlingen hierin worden opgeleid en dat ze kritisch kunnen denken over de wereld om hen heen.
De opvoeders bij KTA Brugge werken nauw samen met de leerlingbegeleiders, de directie en de ouders. In de bronnen is te zien dat er leerlingbegeleiders zijn, zoals Linde De Clerck, die verantwoordelijk is voor het begeleiden van leerlingen. Ook zijn er opvoeders die samenwerken met de leerlingbegeleiders om leerlingen te ondersteunen bij hun persoonlijke ontwikkeling.
De samenwerking met ouders is belangrijk, omdat de opvoeders ervoor zorgen dat ouders op de hoogte zijn van de voortgang van hun kind. In de bronnen is te zien dat er opvoeders zijn, zoals Emile Isebaert, die verantwoordelijk zijn voor de Digital Arts, Grafi- en crossmedia, Digital Design, Print & Sign, Printmedia. Deze opvoeders zorgen ervoor dat leerlingen in hun leertraject worden gesteund en dat ouders op de hoogte zijn van de voortgang van hun kind.
De opvoeders bij KTA Brugge beschikken over een breed scala aan expertise. In de bronnen is te zien dat er opvoeders zijn die gespecialiseerd zijn in verschillende onderwijsonderdelen. Zo zijn er opvoeders die verantwoordelijk zijn voor de Internet of Things, Auto, Bouw, Hout, Schilderen en Carrosserie, of in de STEM-richtingen, zoals Engineering, Elektrotechnieken en Internet of Things.
De opvoeders hebben ook kennis van de sportrichtingen, zoals Sportwetenschappen, Lichamelijke opvoeding en sport, en Beweging en sport. Ze helpen leerlingen bij het ontwikkelen van hun sportieve vaardigheden en werken samen met sportclubs om leerlingen te ondersteunen bij hun sportieve ontwikkeling.
De opvoeders bij KTA Brugge werken nauw samen met de leerlingbegeleiders om leerlingen te ondersteunen bij hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. In de bronnen is te zien dat er leerlingbegeleiders zijn, zoals Michel Helsmoortel, die verantwoordelijk is voor het leerproblematiek en REDICODI. Ook zijn er opvoeders die verantwoordelijk zijn voor de schoolloopbaanbegeleiding, zoals Anouck Vaernewyck en Lena Gielis.
De leerlingbegeleiding speelt een belangrijke rol in het leerproces, omdat ze helpen bij het opbouwen van een passend leertraject. De opvoeders zorgen ervoor dat leerlingen in hun leertraject worden gesteund en dat ze weten wat hun toekomstige opties zijn.
De opvoeders bij KTA Brugge spelen een cruciale rol in het leerproces van de leerlingen. Ze zijn gespecialiseerd in verschillende onderwijsonderdelen en werken nauw samen met de leerlingbegeleiders, de directie en de ouders om een goed leertraject te waarborgen. De school biedt een brede keuze aan in opleidingen, waarbij iedere leerling een passende richting kan kiezen. De focus ligt op feedback, IT&Innovatie, samenwerking met ouders en leerlingbegeleiding. Door deze benadering wordt ervoor gezorgd dat leerlingen op een gepersonaliseerde manier worden begeleid en gestimuleerd om hun leerdoelen te bereiken.
Wie niet van een kind geniet, ziet het allermooiste niet