logo kinderopvang lappelein heerenveen 350

klachtenvrij 2019klachtenvrij 2020klachtenvrij 2021klachtenvrij 2022

Kinderopvang Lappelein
Kinderopvang Lappelein
Kleinschalige kinderopvang in Heerenveen

Ontwikkelingsgericht opvoeden volgens Martine Delfos

Inleiding

Martine Delfos is een erkende deskundige op het gebied van kindontwikkeling, opvoeding en psychotrauma. Ze stelt dat kinderen op een ontwikkelingsgerichte manier moeten worden begeleid, waarbij het belang van het kind centraal staat. Haar visie is gericht op het begrijpen van de natuurlijke ontwikkelingsfasen van kinderen, het aanbieden van een veilige en ondersteunende omgeving, en het stimuleren van de psychosociale en cognitieve groei. In haar boeken en lessen benadrukt ze de kracht van het kind, de rol van ouders en onderwijsers, en het belang van het begrijpen van de hersenontwikkeling van kinderen. In dit artikel wordt ingegaan op de kernprincipes van Martine Delfos’ ontwikkelingsgerichte benadering, inclusief het begrip van de hersenontwikkeling, het belang van communicatie, het opvoedingsgedrag en de rol van het onderwijs.

De ontwikkelingsperspectieven van Martine Delfos

Martine Delfos benadrukt dat elk kind zijn eigen denkkader maakt en probeert de pijn onder controle te krijgen. Ze benadrukt dat kinderen op een ontwikkelingsgerichte manier moeten worden begeleid, waarbij het belang van het kind centraal staat. Ze stelt dat kinderen in hun vroege jaren veel meer kunnen dan men denkt en dat het belang is om hen te laten groeien op een manier die past bij hun ontwikkelingsfase. Ze benadrukt ook dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren. In haar boek Trauma vanuit een ontwikkelingsperspectief benadrukt ze het belang van het begrijpen van de psychosociale ontwikkeling van kinderen, en hoe ze kunnen worden gesteund bij het omgaan met traumatische ervaringen.

De rol van de hersenontwikkeling

De hersenontwikkeling speelt een cruciale rol in de ontwikkeling van kinderen. Martine Delfos benadrukt dat de hersenontwikkeling van kinderen op een natuurlijke manier verloopt, en dat ouders en onderwijzers hier op moeten letten. Ze benadrukt dat kinderen op jonge leeftijd al veel kunnen leren en dat het belang is om hen te laten groeien in een omgeving die aansluit bij hun ontwikkelingsniveau. Ze benadrukt dat kinderen op een jonge leeftijd al veel kunnen leren, en dat het belang is om hen te laten groeien in een omgeving die aansluit bij hun ontwikkelingsniveau. Ze benadrukt ook dat kinderen in hun vroege jaren veel meer kunnen dan men denkt en dat het belang is om hen te laten groeien op een manier die past bij hun ontwikkelingsfase.

De kracht van het kind

Martine Delfos benadrukt de kracht van het kind en het belang van het begrijpen van hun gedrag. Ze benadrukt dat kinderen in hun vroege jaren veel kunnen leren en dat het belang is om hen te laten groeien op een manier die past bij hun ontwikkelingsfase. Ze benadrukt ook dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren. Ze benadrukt het belang van het begrijpen van het gedrag van kinderen, en hoe ze kunnen worden gesteund bij het omgaan met traumatische ervaringen.

De rol van ouders en onderwijzers

Martine Delfos benadrukt het belang van de rol van ouders en onderwijzers bij de ontwikkeling van kinderen. Ze benadrukt dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren. Ze benadrukt ook het belang van het begrijpen van het gedrag van kinderen, en hoe ze kunnen worden gesteund bij het omgaan met traumatische ervaringen. Ze benadrukt ook dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren.

De betekenis van communicatie

Martine Delfos benadrukt het belang van communicatie tussen ouders, onderwijzers en kinderen. Ze benadrukt dat het belang is om open vragen te stellen en de ‘gouden regel’ terug te gaan naar de bedoelingen van een gesprek, zodat gesprekken niet dreigen te ontsporen. Ze benadrukt ook het belang van het begrijpen van het gedrag van kinderen, en hoe ze kunnen worden gesteund bij het omgaan met traumatische ervaringen. Ze benadrukt ook dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren.

De betekenis van het opvoedingsgedrag

Martine Delfos benadrukt het belang van het opvoedingsgedrag van ouders en onderwijzers. Ze benadrukt dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren. Ze benadrukt ook het belang van het begrijpen van het gedrag van kinderen, en hoe ze kunnen worden gesteund bij het omgaan met traumatische ervaringen. Ze benadrukt ook dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren.

De rol van het onderwijs

Martine Delfos benadrukt het belang van het onderwijs bij de ontwikkeling van kinderen. Ze benadrukt dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren. Ze benadrukt ook het belang van het begrijpen van het gedrag van kinderen, en hoe ze kunnen worden gesteund bij het omgaan met traumatische ervaringen. Ze benadrukt ook dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren.

De betekenis van het onderwijs

Martine Delfos benadrukt het belang van het onderwijs bij de ontwikkeling van kinderen. Ze benadrukt dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren. Ze benadrukt ook het belang van het begrijpen van het gedrag van kinderen, en hoe ze kunnen worden gesteund bij het omgaan met traumatische ervaringen. Ze benadrukt ook dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren.

De invloed van de media

Martine Delfos benadrukt het belang van de invloed van de media op de ontwikkeling van kinderen. Ze benadrukt dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren. Ze benadrukt ook het belang van het begrijpen van het gedrag van kinderen, en hoe ze kunnen worden gesteund bij het omgaan met traumatische ervaringen. Ze benadrukt ook dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren.

De invloed van de media

Martine Delfos benadrukt het belang van de invloed van de media op de ontwikkeling van kinderen. Ze benadrukt dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren. Ze benadrukt ook het belang van het begrijpen van het gedrag van kinderen, en hoe ze kunnen worden gesteund bij het omgaan met traumatische ervaringen. Ze benadrukt ook dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren.

De betekenis van het opvoedingsgedrag

Martine Delfos benadrukt het belang van het opvoedingsgedrag van ouders en onderwijzers. Ze benadrukt dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren. Ze benadrukt ook het belang van het begrijpen van het gedrag van kinderen, en hoe ze kunnen worden gesteund bij het omgaan met traumatische ervaringen. Ze benadrukt ook dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren.

De betekenis van het opvoedingsgedrag

Martine Delfos benadrukt het belang van het opvoedingsgedrag van ouders en onderwijzers. Ze benadrukt dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren. Ze benadrukt ook het belang van het begrijpen van het gedrag van kinderen, en hoe ze kunnen worden gesteund bij het omgaan met traumatische ervaringen. Ze benadrukt ook dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren.

Conclusie

Martine Delfos benadrukt het belang van het opvoedingsgedrag van ouders en onderwijzers. Ze benadrukt dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren. Ze benadrukt ook het belang van het begrijpen van het gedrag van kinderen, en hoe ze kunnen worden gesteund bij het omgaan met traumatische ervaringen. Ze benadrukt ook dat ouders en onderwijzers zich moeten afvragen wat het kind nodig heeft, in plaats van te denken dat ze het kind moeten leren.

Bronnen

  1. Trauma vanuit een ontwikkelingsperspectief
  2. Martine Delfos in gesprek met ouders / opvoeders
  3. Nivoz Onderwijsavond met Martine Delfos: pubers willen hun hersens gebruiken
  4. PICOWO Onderwijs
  5. NL-alert voor groot incident met gevaarlijke stof in Borculo
  6. Webinars Martine Delfos: ‘Opvoeden in verbondenheid’

Gerelateerde berichten

Een nieuwe locatie!

Vanaf maandag 11 december 2017 is Kinderopvang Lappelein te vinden op deze prachtige nieuwe locatie:

Kinderopvang Lappelein
Commandeurstraat 17
8442 AT Heerenveen
0513- 436658
06-13810429
[email protected]

Openingstijden

De openingstijden liggen tussen 6.30 uur en 19.00 uur.

In het nieuws

Nieuwe gevel voor BSO

nieuwe gevel bso lappeleinVorige week een nieuwe gevel bij de BSO gekregen. Nieuwe kozijnen, nieuw glas en deur.

Lees meer …

14 september: dag van de pedagogisch medewerker

dag van de pedagogisch medewerker 2022

Vandaag de dag van de pedagogisch medewerker. Denk u er even over na om deze kanjers in het zonnetje te zetten.

Lees meer …

Vier grote bakken appels uit eigen tuin!

appels uit eigen tuin
Gisteren met de kinderen alle appels van de bomen geplukt. Het zijn er weer onwijs veel, vier grote bakken vol.

Lees meer …


Kinderopvang Lappelein Erkend Leerbedrijf

Kinderopvang Lappelein is sinds april 2017 een erkend SBB leerbedrijf

Wie niet van een kind geniet, ziet het allermooiste niet

 

 

Tarieven