Opvoeden zonder straffen: Wat werkt en wat niet
juli 7, 2025
In de opvang van Little Super Stars wordt aandacht besteed aan de ontwikkeling van sociale competenties bij kinderen. Dit omvat het leren communiceren, samenwerken, helpen bij conflicten en het ontwikkelen van sociale verantwoordelijkheid. De interactie met leeftijdsgenoten, het zijn van een groep en het deelnemen aan groepsgebeurtenissen biedt kinderen de mogelijkheid om deze vaardigheden te ontwikkelen. Daarnaast worden er beloningsmethoden en strafmethoden gebruikt om te leren wat goed en fout is. Ook wordt er aandacht besteed aan het stimuleren van vriendschappen door nieuwe kinderen direct voor te stellen en overal bij te betrekken.
De opvang richt zich op het aanbieden van een veilige en ontspannen omgeving waarin kinderen zich thuis mogen voelen. Dit wordt ondersteund door de aanwezigheid van kundige en ervaren leidsters, die altijd een vertrouwd gezicht zijn voor de kinderen. De opvang is schoon, leuk ingericht en wordt begeleid door gekwalificeerde juffen en leergierige stagiaires. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het geven van een warme maaltijd s’middags, vers gemaakt in eigen keuken. Ook worden er veel extra’s aangeboden zoals muziekles, zomerfeest, konijntjes verzorgen en sportactiviteiten. De kinderen hebben hier veel plezier in en vermaken zich er erg goed.
De opvang biedt veel stabiliteit en altijd vaste leidsters, wat erg prettig is voor de kinderen. Ook de eigenaren zijn vooral aardig en erg betrokken bij de dagelijkse gang van zaken. De communicatie verloopt altijd erg soepel, en bij het ophalen van de kinderen krijgen ouders altijd een “warm” overdracht. De kinderen hebben een goede aansluiting met vrienden en vriendinnetjes binnen de opvang en genieten volop van knutsel- en spelactiviteiten en tafelmomentjes, waarvan de leidsters interactief betrokken zijn met de kinderen.
De opvang biedt ook veel ruimte voor het leren delen, zodat er minder conflicten ontstaan. De kinderen worden altijd bij de voornaam genoemd en elkaar ook bij naam geleerd te noemen door iedere ochtend een welkomstliedje te zingen, waarin de kinderen worden betrokken door de naam van het kindje naast hem te benoemen. Kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang is ook betrokken bij de ontwikkeling van de kinderen, waarbij de leidsters altijd vriendelijk en geduldig reageren. Ze luisteren goed naar elkaar en praten met de kinderen, niet alleen tegen hen. Ze praten op ooghoogte met de kinderen, wat helpt bij het opbouwen van vertrouwen en betrokkenheid. Samenspel wordt geïntroduceerd door bijvoorbeeld een bal naar elkaar toe rollen terwijl de leidster dicht bij de kinderen zit. Ook wordt er gekeken naar het leren helpen, bijvoorbeeld door iemand zijn schoentjes aan te geven. De kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang zorgt voor een positieve omgeving waarin kinderen zich veilig en thuis voelen. Dit wordt ondersteund door de aanwezigheid van kundige en ervaren leidsters, die altijd een vertrouwd gezicht zijn voor de kinderen. De opvang is schoon, leuk ingericht en wordt begeleid door gekwalificeerde juffen en leergierige stagiaires. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het geven van een warme maaltijd s’middags, vers gemaakt in eigen keuken. Ook worden er veel extra’s aangeboden zoals muziekles, zomerfeest, konijntjes verzorgen en sportactiviteiten. De kinderen hebben hier veel plezier in en vermaken zich er erg goed.
De opvang biedt ook veel ruimte voor het leren delen, zodat er minder conflicten ontstaan. De kinderen worden altijd bij de voornaam genoemd en elkaar ook bij naam geleerd te noemen door iedere ochtend een welkomstliedje te zingen, waarin de kinderen worden betrokken door de naam van het kindje naast hem te benoemen. Kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang is ook betrokken bij de ontwikkeling van de kinderen, waarbij de leidsters altijd vriendelijk en geduldig reageren. Ze luisteren goed naar elkaar en praten met de kinderen, niet alleen tegen hen. Ze praten op ooghoogte met de kinderen, wat helpt bij het opbouwen van vertrouwen en betrokkenheid. Samenspel wordt geïntroduceerd door bijvoorbeeld een bal naar elkaar toe rollen terwijl de leidster dicht bij de kinderen zit. Ook wordt er gekeken naar het leren helpen, bijvoorbeeld door iemand zijn schoentjes aan te geven. De kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang zorgt voor een positieve omgeving waarin kinderen zich veilig en thuis voelen. Dit wordt ondersteund door de aanwezigheid van kundige en ervaren leidsters, die altijd een vertrouwd gezicht zijn voor de kinderen. De opvang is schoon, leuk ingericht en wordt begeleid door gekwalificeerde juffen en leergierige stagiaires. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het geven van een warme maaltijd s’middags, vers gemaakt in eigen keuken. Ook worden er veel extra’s aangeboden zoals muziekles, zomerfeest, konijntjes verzorgen en sportactiviteiten. De kinderen hebben hier veel plezier in en vermaken zich er erg goed.
De opvang biedt ook veel ruimte voor het leren delen, zodat er minder conflicten ontstaan. De kinderen worden altijd bij de voornaam genoemd en elkaar ook bij naam geleerd te noemen door iedere ochtend een welkomstliedje te zingen, waarin de kinderen worden betrokken door de naam van het kindje naast hem te benoemen. Kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang is ook betrokken bij de ontwikkeling van de kinderen, waarbij de leidsters altijd vriendelijk en geduldig reageren. Ze luisteren goed naar elkaar en praten met de kinderen, niet alleen tegen hen. Ze praten op ooghoogte met de kinderen, wat helpt bij het opbouwen van vertrouwen en betrokkenheid. Samenspel wordt geïntroduceerd door bijvoorbeeld een bal naar elkaar toe rollen terwijl de leidster dicht bij de kinderen zit. Ook wordt er gekeken naar het leren helpen, bijvoorbeeld door iemand zijn schoentjes aan te geven. De kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang zorgt voor een positieve omgeving waarin kinderen zich veilig en thuis voelen. Dit wordt ondersteund door de aanwezigheid van kundige en ervaren leidsters, die altijd een vertrouwd gezicht zijn voor de kinderen. De opvang is schoon, leuk ingericht en wordt begeleid door gekwalificeerde juffen en leergierige stagiaires. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het geven van een warme maaltijd s’middags, vers gemaakt in eigen keuken. Ook worden er veel extra’s aangeboden zoals muziekles, zomerfeest, konijntjes verzorgen en sportactiviteiten. De kinderen hebben hier veel plezier in en vermaken zich er erg goed.
De opvang biedt ook veel ruimte voor het leren delen, zodat er minder conflicten ontstaan. De kinderen worden altijd bij de voornaam genoemd en elkaar ook bij naam geleerd te noemen door iedere ochtend een welkomstliedje te zingen, waarin de kinderen worden betrokken door de naam van het kindje naast hem te benoemen. Kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang is ook betrokken bij de ontwikkeling van de kinderen, waarbij de leidsters altijd vriendelijk en geduldig reageren. Ze luisteren goed naar elkaar en praten met de kinderen, niet alleen tegen hen. Ze praten op ooghoogte met de kinderen, wat helpt bij het opbouwen van vertrouwen en betrokkenheid. Samenspel wordt geïntroduceerd door bijvoorbeeld een bal naar elkaar toe rollen terwijl de leidster dicht bij de kinderen zit. Ook wordt er gekeken naar het leren helpen, bijvoorbeeld door iemand zijn schoentjes aan te geven. De kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang zorgt voor een positieve omgeving waarin kinderen zich veilig en thuis voelen. Dit wordt ondersteund door de aanwezigheid van kundige en ervaren leidsters, die altijd een vertrouwd gezicht zijn voor de kinderen. De opvang is schoon, leuk ingericht en wordt begeleid door gekwalificeerde juffen en leergierige stagiaires. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het geven van een warme maaltijd s’middags, vers gemaakt in eigen keuken. Ook worden er veel extra’s aangeboden zoals muziekles, zomerfeest, konijntjes verzorgen en sportactiviteiten. De kinderen hebben hier veel plezier in en vermaken zich er erg goed.
De opvang biedt ook veel ruimte voor het leren delen, zodat er minder conflicten ontstaan. De kinderen worden altijd bij de voornaam genoemd en elkaar ook bij naam geleerd te noemen door iedere ochtend een welkomstliedje te zingen, waarin de kinderen worden betrokken door de naam van het kindje naast hem te benoemen. Kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang is ook betrokken bij de ontwikkeling van de kinderen, waarbij de leidsters altijd vriendelijk en geduldig reageren. Ze luisteren goed naar elkaar en praten met de kinderen, niet alleen tegen hen. Ze praten op ooghoogte met de kinderen, wat helpt bij het opbouwen van vertrouwen en betrokkenheid. Samenspel wordt geïntroduceerd door bijvoorbeeld een bal naar elkaar toe rollen terwijl de leidster dicht bij de kinderen zit. Ook wordt er gekeken naar het leren helpen, bijvoorbeeld door iemand zijn schoentjes aan te geven. De kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang zorgt voor een positieve omgeving waarin kinderen zich veilig en thuis voelen. Dit wordt ondersteund door de aanwezigheid van kundige en ervaren leidsters, die altijd een vertrouwd gezicht zijn voor de kinderen. De opvang is schoon, leuk ingericht en wordt begeleid door gekwalificeerde juffen en leergierige stagiaires. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het geven van een warme maaltijd s’middags, vers gemaakt in eigen keuken. Ook worden er veel extra’s aangeboden zoals muziekles, zomerfeest, konijntjes verzorgen en sportactiviteiten. De kinderen hebben hier veel plezier in en vermaken zich er erg goed.
De opvang biedt ook veel ruimte voor het leren delen, zodat er minder conflicten ontstaan. De kinderen worden altijd bij de voornaam genoemd en elkaar ook bij naam geleerd te noemen door iedere ochtend een welkomstliedje te zingen, waarin de kinderen worden betrokken door de naam van het kindje naast hem te benoemen. Kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang is ook betrokken bij de ontwikkeling van de kinderen, waarbij de leidsters altijd vriendelijk en geduldig reageren. Ze luisteren goed naar elkaar en praten met de kinderen, niet alleen tegen hen. Ze praten op ooghoogte met de kinderen, wat helpt bij het opbouwen van vertrouwen en betrokkenheid. Samenspel wordt geïntroduceerd door bijvoorbeeld een bal naar elkaar toe rollen terwijl de leidster dicht bij de kinderen zit. Ook wordt er gekeken naar het leren helpen, bijvoorbeeld door iemand zijn schoentjes aan te geven. De kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang zorgt voor een positieve omgeving waarin kinderen zich veilig en thuis voelen. Dit wordt ondersteund door de aanwezigheid van kundige en ervaren leidsters, die altijd een vertrouwd gezicht zijn voor de kinderen. De opvang is schoon, leuk ingericht en wordt begeleid door gekwalificeerde juffen en leergierige stagiaires. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het geven van een warme maaltijd s’middags, vers gemaakt in eigen keuken. Ook worden er veel extra’s aangeboden zoals muziekles, zomerfeest, konijntjes verzorgen en sportactiviteiten. De kinderen hebben hier veel plezier in en vermaken zich er erg goed.
De opvang biedt ook veel ruimte voor het leren delen, zodat er minder conflicten ontstaan. De kinderen worden altijd bij de voornaam genoemd en elkaar ook bij naam geleerd te noemen door iedere ochtend een welkomstliedje te zingen, waarin de kinderen worden betrokken door de naam van het kindje naast hem te benoemen. Kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang is ook betrokken bij de ontwikkeling van de kinderen, waarbij de leidsters altijd vriendelijk en geduldig reageren. Ze luisteren goed naar elkaar en praten met de kinderen, niet alleen tegen hen. Ze praten op ooghoogte met de kinderen, wat helpt bij het opbouwen van vertrouwen en betrokkenheid. Samenspel wordt geïntroduceerd door bijvoorbeeld een bal naar elkaar toe rollen terwijl de leidster dicht bij de kinderen zit. Ook wordt er gekeken naar het leren helpen, bijvoorbeeld door iemand zijn schoentjes aan te geven. De kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang zorgt voor een positieve omgeving waarin kinderen zich veilig en thuis voelen. Dit wordt ondersteund door de aanwezigheid van kundige en ervaren leidsters, die altijd een vertrouwd gezicht zijn voor de kinderen. De opvang is schoon, leuk ingericht en wordt begeleid door gekwalificeerde juffen en leergierige stagiaires. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het geven van een warme maaltijd s’middags, vers gemaakt in eigen keuken. Ook worden er veel extra’s aangeboden zoals muziekles, zomerfeest, konijntjes verzorgen en sportactiviteiten. De kinderen hebben hier veel plezier in en vermaken zich er erg goed.
De opvang biedt ook veel ruimte voor het leren delen, zodat er minder conflicten ontstaan. De kinderen worden altijd bij de voornaam genoemd en elkaar ook bij naam geleerd te noemen door iedere ochtend een welkomstliedje te zingen, waarin de kinderen worden betrokken door de naam van het kindje naast hem te benoemen. Kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang is ook betrokken bij de ontwikkeling van de kinderen, waarbij de leidsters altijd vriendelijk en geduldig reageren. Ze luisteren goed naar elkaar en praten met de kinderen, niet alleen tegen hen. Ze praten op ooghoogte met de kinderen, wat helpt bij het opbouwen van vertrouwen en betrokkenheid. Samenspel wordt geïntroduceerd door bijvoorbeeld een bal naar elkaar toe rollen terwijl de leidster dicht bij de kinderen zit. Ook wordt er gekeken naar het leren helpen, bijvoorbeeld door iemand zijn schoentjes aan te geven. De kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang zorgt voor een positieve omgeving waarin kinderen zich veilig en thuis voelen. Dit wordt ondersteund door de aanwezigheid van kundige en ervaren leidsters, die altijd een vertrouwd gezicht zijn voor de kinderen. De opvang is schoon, leuk ingericht en wordt begeleid door gekwalificeerde juffen en leergierige stagiaires. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het geven van een warme maaltijd s’middags, vers gemaakt in eigen keuken. Ook worden er veel extra’s aangeboden zoals muziekles, zomerfeest, konijntjes verzorgen en sportactiviteiten. De kinderen hebben hier veel plezier in en vermaken zich er erg goed.
De opvang biedt ook veel ruimte voor het leren delen, zodat er minder conflicten ontstaan. De kinderen worden altijd bij de voornaam genoemd en elkaar ook bij naam geleerd te noemen door iedere ochtend een welkomstliedje te zingen, waarin de kinderen worden betrokken door de naam van het kindje naast hem te benoemen. Kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang is ook betrokken bij de ontwikkeling van de kinderen, waarbij de leidsters altijd vriendelijk en geduldig reageren. Ze luisteren goed naar elkaar en praten met de kinderen, niet alleen tegen hen. Ze praten op ooghoogte met de kinderen, wat helpt bij het opbouwen van vertrouwen en betrokkenheid. Samenspel wordt geïntroduceerd door bijvoorbeeld een bal naar elkaar toe rollen terwijl de leidster dicht bij de kinderen zit. Ook wordt er gekeken naar het leren helpen, bijvoorbeeld door iemand zijn schoentjes aan te geven. De kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang zorgt voor een positieve omgeving waarin kinderen zich veilig en thuis voelen. Dit wordt ondersteund door de aanwezigheid van kundige en ervaren leidsters, die altijd een vertrouwd gezicht zijn voor de kinderen. De opvang is schoon, leuk ingericht en wordt begeleid door gekwalificeerde juffen en leergierige stagiaires. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het geven van een warme maaltijd s’middags, vers gemaakt in eigen keuken. Ook worden er veel extra’s aangeboden zoals muziekles, zomerfeest, konijntjes verzorgen en sportactiviteiten. De kinderen hebben hier veel plezier in en vermaken zich er erg goed.
De opvang biedt ook veel ruimte voor het leren delen, zodat er minder conflicten ontstaan. De kinderen worden altijd bij de voornaam genoemd en elkaar ook bij naam geleerd te noemen door iedere ochtend een welkomstliedje te zingen, waarin de kinderen worden betrokken door de naam van het kindje naast hem te benoemen. Kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang is ook betrokken bij de ontwikkeling van de kinderen, waarbij de leidsters altijd vriendelijk en geduldig reageren. Ze luisteren goed naar elkaar en praten met de kinderen, niet alleen tegen hen. Ze praten op ooghoogte met de kinderen, wat helpt bij het opbouwen van vertrouwen en betrokkenheid. Samenspel wordt geïntroduceerd door bijvoorbeeld een bal naar elkaar toe rollen terwijl de leidster dicht bij de kinderen zit. Ook wordt er gekeken naar het leren helpen, bijvoorbeeld door iemand zijn schoentjes aan te geven. De kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang zorgt voor een positieve omgeving waarin kinderen zich veilig en thuis voelen. Dit wordt ondersteund door de aanwezigheid van kundige en ervaren leidsters, die altijd een vertrouwd gezicht zijn voor de kinderen. De opvang is schoon, leuk ingericht en wordt begeleid door gekwalificeerde juffen en leergierige stagiaires. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het geven van een warme maaltijd s’middags, vers gemaakt in eigen keuken. Ook worden er veel extra’s aangeboden zoals muziekles, zomerfeest, konijntjes verzorgen en sportactiviteiten. De kinderen hebben hier veel plezier in en vermaken zich er erg goed.
De opvang biedt ook veel ruimte voor het leren delen, zodat er minder conflicten ontstaan. De kinderen worden altijd bij de voornaam genoemd en elkaar ook bij naam geleerd te noemen door iedere ochtend een welkomstliedje te zingen, waarin de kinderen worden betrokken door de naam van het kindje naast hem te benoemen. Kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang is ook betrokken bij de ontwikkeling van de kinderen, waarbij de leidsters altijd vriendelijk en geduldig reageren. Ze luisteren goed naar elkaar en praten met de kinderen, niet alleen tegen hen. Ze praten op ooghoogte met de kinderen, wat helpt bij het opbouwen van vertrouwen en betrokkenheid. Samenspel wordt geïntroduceerd door bijvoorbeeld een bal naar elkaar toe rollen terwijl de leidster dicht bij de kinderen zit. Ook wordt er gekeken naar het leren helpen, bijvoorbeeld door iemand zijn schoentjes aan te geven. De kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang zorgt voor een positieve omgeving waarin kinderen zich veilig en thuis voelen. Dit wordt ondersteund door de aanwezigheid van kundige en ervaren leidsters, die altijd een vertrouwd gezicht zijn voor de kinderen. De opvang is schoon, leuk ingericht en wordt begeleid door gekwalificeerde juffen en leergierige stagiaires. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het geven van een warme maaltijd s’middags, vers gemaakt in eigen keuken. Ook worden er veel extra’s aangeboden zoals muziekles, zomerfeest, konijntjes verzorgen en sportactiviteiten. De kinderen hebben hier veel plezier in en vermaken zich er erg goed.
De opvang biedt ook veel ruimte voor het leren delen, zodat er minder conflicten ontstaan. De kinderen worden altijd bij de voornaam genoemd en elkaar ook bij naam geleerd te noemen door iedere ochtend een welkomstliedje te zingen, waarin de kinderen worden betrokken door de naam van het kindje naast hem te benoemen. Kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang is ook betrokken bij de ontwikkeling van de kinderen, waarbij de leidsters altijd vriendelijk en geduldig reageren. Ze luisteren goed naar elkaar en praten met de kinderen, niet alleen tegen hen. Ze praten op ooghoogte met de kinderen, wat helpt bij het opbouwen van vertrouwen en betrokkenheid. Samenspel wordt geïntroduceerd door bijvoorbeeld een bal naar elkaar toe rollen terwijl de leidster dicht bij de kinderen zit. Ook wordt er gekeken naar het leren helpen, bijvoorbeeld door iemand zijn schoentjes aan te geven. De kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang zorgt voor een positieve omgeving waarin kinderen zich veilig en thuis voelen. Dit wordt ondersteund door de aanwezigheid van kundige en ervaren leidsters, die altijd een vertrouwd gezicht zijn voor de kinderen. De opvang is schoon, leuk ingericht en wordt begeleid door gekwalificeerde juffen en leergierige stagiaires. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het geven van een warme maaltijd s’middags, vers gemaakt in eigen keuken. Ook worden er veel extra’s aangeboden zoals muziekles, zomerfeest, konijntjes verzorgen en sportactiviteiten. De kinderen hebben hier veel plezier in en vermaken zich er erg goed.
De opvang biedt ook veel ruimte voor het leren delen, zodat er minder conflicten ontstaan. De kinderen worden altijd bij de voornaam genoemd en elkaar ook bij naam geleerd te noemen door iedere ochtend een welkomstliedje te zingen, waarin de kinderen worden betrokken door de naam van het kindje naast hem te benoemen. Kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang is ook betrokken bij de ontwikkeling van de kinderen, waarbij de leidsters altijd vriendelijk en geduldig reageren. Ze luisteren goed naar elkaar en praten met de kinderen, niet alleen tegen hen. Ze praten op ooghoogte met de kinderen, wat helpt bij het opbouwen van vertrouwen en betrokkenheid. Samenspel wordt geïntroduceerd door bijvoorbeeld een bal naar elkaar toe rollen terwijl de leidster dicht bij de kinderen zit. Ook wordt er gekeken naar het leren helpen, bijvoorbeeld door iemand zijn schoentjes aan te geven. De kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang zorgt voor een positieve omgeving waarin kinderen zich veilig en thuis voelen. Dit wordt ondersteund door de aanwezigheid van kundige en ervaren leidsters, die altijd een vertrouwd gezicht zijn voor de kinderen. De opvang is schoon, leuk ingericht en wordt begeleid door gekwalificeerde juffen en leergierige stagiaires. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het geven van een warme maaltijd s’middags, vers gemaakt in eigen keuken. Ook worden er veel extra’s aangeboden zoals muziekles, zomerfeest, konijntjes verzorgen en sportactiviteiten. De kinderen hebben hier veel plezier in en vermaken zich er erg goed.
De opvang biedt ook veel ruimte voor het leren delen, zodat er minder conflicten ontstaan. De kinderen worden altijd bij de voornaam genoemd en elkaar ook bij naam geleerd te noemen door iedere ochtend een welkomstliedje te zingen, waarin de kinderen worden betrokken door de naam van het kindje naast hem te benoemen. Kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang is ook betrokken bij de ontwikkeling van de kinderen, waarbij de leidsters altijd vriendelijk en geduldig reageren. Ze luisteren goed naar elkaar en praten met de kinderen, niet alleen tegen hen. Ze praten op ooghoogte met de kinderen, wat helpt bij het opbouwen van vertrouwen en betrokkenheid. Samenspel wordt geïntroduceerd door bijvoorbeeld een bal naar elkaar toe rollen terwijl de leidster dicht bij de kinderen zit. Ook wordt er gekeken naar het leren helpen, bijvoorbeeld door iemand zijn schoentjes aan te geven. De kinderen worden geplaatst op basis van hun leeftijd, en er wordt gewerkt aan het leren van sociale vaardigheden, zoals het helpen van anderen, het leren delen en het leren luisteren naar anderen.
De opvang zorgt voor een positieve omgeving waarin kinderen zich veilig en thuis voelen. Dit wordt ondersteund door de aanwezigheid van kundige en ervaren leidsters, die altijd een vertrouwd gezicht zijn voor de kinderen. De opvang is schoon, leuk ingericht en wordt begeleid door gekwalificeerde juffen en leergierige stagiaires. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het geven van een warme maaltijd s’middags, vers gemaakt in eigen keuken. Ook worden er veel extra’s aangeboden zoals muziekles, zomerfe
Wie niet van een kind geniet, ziet het allermooiste niet